Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Enjoy Song

Isnin, Julai 11, 2016

~Moment Kehamilan~


Aku disahkan hamil ketika usia perkahwinan aku mencecah 2 bulan. Masa dapat tahu hamil usia kandungan tu dh 9 minggu / 2 bulan. Memang terkejut sebab disahkan hamil awal dan masa tu memang aku tak tahu pon yang aku ni dah memang hamil sebab sintom-sintom orang perempuan hamil x banyak kena kat aku.

Nak dijadikan cerita semuanya daripada rakan sekerja yang perasan perubahan yang jadi kat aku padahal aku memang tak rasa yang aku ni hamil. Kebetulan memang aku ni kalau datang bulan memang lambat dan suami aku pulak ada sakit kencing manis jadi tak jangka kehamilan itu berlaku seawal ini.  Allah nak bagi rezeki kan jadi aku kena bersyukur dengan anugerah ini.

Perubahan ketara kawan-kawan perasaan bila aku asyik makan kat pejabat. Biasanya dorang perhatikan aku akan makan sekali je waktu tengahari makan merangkap makan sampai petang tapi kali ni dorang cakap aku makan siap beli 2 jenis makanan. 1 jenis makan utk sarapan & 1 jenis lagi utk tengahari. Aku rasa normal je sebab memang nak makan jadi takde la syak ape-ape.

Ade akak yang paling senior dan dah berumur bagi tahu yang aku memang mengandung sebab bentuk badan aku dari bahu ke bawah ada nampak perbezaan. Aku tak nak ambil serius dengan apa yang akak tu cakap. Cuma aku ade rasa nak check pregnancy kot-kot memang mengandung. Seminggu lepas budak pejabat cakap macam tu aku pon beli la set pregnancy test tu tapi aku tak terus buat test.
Aku biarkan dulu dalam seminggu sebab aku tak nak kecewa bila beria-ia check rupanya tak hamil.

Susah jugak nak cari kekuatan buat test hamil ni. Aku diberitahu kalau nak buat test hamil kena air kencing yang pertama tu letak dalam alat ujian. Bukan main payah aku bangun jam 5 pagi sebab nak buat test hamil tu. Berdebar-debar hanya Allah je yang tahu. Aku tak boleh nk bayangkan perasaan aku masa tu. Bila bacaan test tu terus berdesup naik hingga line yang kedua aku terduduk seketika. "Aku Pregnant ke...?"
"Aku Pregnant ke ni...?"
Aku bukan cakap aku tak percaya yang aku hamil tapi perasaan was-was dan bimbang jika test yang aku buat ni bukan keputusan yang sahih. Aku decided nak buat ujian makmal.  Jadi aku pergi ke Klinik Kesihatan Sendayan buatlah ujian makmal. Keputusannye "POSITIF" yang aku memang mengandung. Alhamdulillah. Suami adalah orang yang paling gembira dan terkejut. Kami happy sebab tak lama lagi kami akan menjadi Umi dan Abi kepada anak kami yang bakal lahir pada 30.09.2016... In sha Allah...

Sekarang ni kandungan aku dah mencecah 7 bulan. Lagi 2 bulan je menunggu masa kelahiran anak kami. Memang excited sangat-sangat sebab Allah bagi peluang aku merasa jadi seorang isteri, wanita dan seterusnya menjadi Ibu kepada anak-anak kami. Syukur Alhamdulillah.

Ok la korang nanti next entri aku nak tulis pasal sintom-sintom kehamilan mengikut pengalaman aku. Bye korang... 

Assalamualaikum

Admin
Haida Wahab

11.07.2016 @ 3.32 pm